Indsamling af midler til forskning i multipel sklerose Schaeffler bliver partner i Cykelnerven

Pressrelease Stage Image

14-03-2024 | Aarhus

• Schaeffler bliver sponsor for cykelløbet Cykelnerven, der samler penge ind til forskning i multipel sklerose.
  • Socialt engagement til gavn for lokalsamfundet spiller en vigtig rolle i Schaefflers tilgang til bæredygtighed.
  • Erfarne ryttere fra hele verden cykler over 400 km af de hårdeste bjerge i kampen mod multipel sklerose i juni 2024.

Den globale bevægelsesteknologivirksomhed Schaeffler har indledt et sponsorat med det danske cykelløb Cykelnerven, som indsamler midler til forskning i multipel sklerose.

Socialt engagement til gavn for lokalsamfundet spiller en vigtig rolle i Schaefflers bæredygtighedstilgang, og virksomheden stræber efter at være aktiv gennem strategiske partnerskaber og samarbejder med velgørende foreninger og initiativer. Multipel sklerose er en sygdom, der rammer et stort antal mennesker i Danmark og i resten af verden. Derfor har Schaeffler Danmark valgt at blive sponsor for Cykelnerven, et velgørenhedscykelløb, der samler penge ind til forskning i multipel sklerose.

"Partnerskabet med Cykelnerven understreger vores engagement i lokalsamfundet for at indsamle midler til en ædel og vigtig sag som forskning i at bekæmpe multipel sklerose. Vi er glade for at yde vores bidrag ved at sponsorere et bevægelsesinitiativ, der cykler mod en fremtid, der forhåbentlig er fri for multipel sklerose," siger Jens Föcker, General Manager, Schaeffler Danmark.

Om Cykelnerven
Cykelnerven er et af Europas mest unikke og udfordrende velgørenhedscykelløb. Hver rytter bruger hele året på at indsamle penge gennem lokale aktiviteter og events og aktivere sit netværk, herunder familie, venner, kolleger og lokale virksomheder. I løbet af fire dage cykler erfarne ryttere fra hele verden over 400 km af de hårdeste bjerge, mere end 10.000 højdemeter og 5-25 % stigninger. Cykelnerven finder sted på ruterne til og kun få uger før Tour de France. Den vigtige sag, det storslåede franske bjerglandskab og kammeratskabet skaber minder for livet for alle deltagere i Cykelnerven. Du kan finde mere information om Cykelnerven her: | Cykelnerven

Terms of use for Schaeffler press pictures

Schaeffler press pictures may only be used for editorial purposes. Unless otherwise stated, all copyrights and rights of use and exploitation are owned by Schaeffler Technologies AG & Co. KG, Herzogenaurach (Germany) or by one of its affiliated companies. The reproduction and publication of Schaeffler press pictures is only permitted if the source is stated as follows: "Image: Schaeffler". The pictures may be used free of charge in such cases. The use of pictures for advertising or other commercial purposes, in particular their disclosure to third parties for commercial purposes, is hereby prohibited. Pictures may only be edited with the approval of Schaeffler.

We kindly request that a specimen copy be sent to us when Schaeffler press pictures are published in printed media (or a digital copy in the case of publication in electronic media). When using Schaeffler press pictures in films, please notify us and state the title of the film.

Use and utilization of Schaeffler press pictures is subject to the substantive laws of Germany without its conflict of law provisions. The place of competent jurisdiction shall be Nuremberg, Germany.

Postal address:
Schaeffler Technologies AG & Co. KG