Schaeffler gør kvalitetsstatus over året der er gået: fra yderst god til endnu bedr Syv milliarder Schaeffler produkter i topkvalitet

03-01-2017 | Aarhus

Uanset kontinent eller produkt: Kunderne sætter pris på den høje kvalitet, som Schaefflers produkter har, uanset hvor i verden man er. De mange kvalitetspriser fra kunderne beviser dette: Schaeffler bliver hele tiden bedre.

Schaefflers kvalitetsprodukter har overbevist kunderne verden over – og det bliver hele tiden bedre. Det viser de 43 kvalitetspriser, som Schaeffler har fået fra sine kunder som leverandør til automobil- og industrisektoren. I 2016 har firmaet modtaget flere kvalitetspriser end nogensinde før:

- I Nordamerika har Schaeffler f.eks. fået en pris fra Nissan for sin „top quality“ til motorer. Indtil nu har Schaeffler leveret mere end 24 millioner dele til Nissan fra sin fabrik i Cheraw i USA – og ikke en eneste del var fejlbehæftet.

- Fra GM har Schaeffler modtaget i alt 13 „GM Quality Excellence Awards“ på verdensplan for fremragende kvalitet. Prismodtagerne tæller bl.a. fabrikker i Chevilly, Elfershausen, Haguenau og Taicang, der ikke blot har overholdt, men endda overopfyldt GM’s meget strenge kvalitetskriterier.

- „Volkswagen Group Award“ er tildelt Schaeffler fra Volkswagen i Tyskland for sin gode performance med hensyn til produktkvalitet, innovation, udviklingskompetencer, bæredygtighed og professionel projektstyring. Schaefflers fabrik i Puebla, Mexico, vandt VW’s pris „Zero Defect Strategy Award“.

- Danfoss A/S i Danmark, der producerer komponenter til opvarmning og køling, industriautomatik og kompressorer, har hædret Schaeffler med sin „Quality Supplier Award 2015“. Schaeffler har leveret 3,3 millioner dele til Danfoss fra mere end 20 fabrikker verden over.

- I Asien/Pacifik er Schaeffler Bearings i Indonesien tildelt Nissans certifikat: „Best Quality and Time Delivery Performance 2015“. Denne udmærkelse gives kun til leverandører, der hele tiden leverer fremragende kvalitet og har en meget høj leveringsperformance. I Pune i Indien har Schaeffler gentagne gange modtaget Toyotas „Zero PPM-Award“ („Zero Parts Per Million“ står for nul fejl i en million dele).

- I Kina har Schaeffler for nylig modtaget en lang række kvalitetspriser. Blandt andet er Schaefflers høje kvalitet hædret med „Excellent Supplier Award“ fra Dongfeng Yueda Kia Motor Co., Ltd for nul fejl i en million produkter.

Bedre og bedre – på trods af enorme mængder og stigende krav
De mange udmærkelser gør endnu større indtryk, når man ser på mængden af produkter, som selskabet leverer hvert år. På 75 fabrikker verden over producerer Schaeffler ca. 60.000 automotive- og 90.000 industri-produkttyper i store serietal. I 2016 solgte selskabet mere end 7,1 milliarder produkter.

Samtidig er kompleksiteten af Schaefflers produkter øget – fra standardlejer til komplette mekatroniske produkter. Dette stiller store krav til firmaets kvalitetsmanagement: „Trods stigende krav fra vores kunder til produktsikkerhed og trods den stadigt stigende kompleksitet af vores produkter, har Schaeffler ikke kun klaret disse kvalitetsudfordringer, men har klaret sig bedre end nogensinde før”, udtaler Walter Süß, Senior Vice President Corporate Quality.

Medarbejdere er nøglen til topkvalitet
En af nøglerne til Schaefflers høje og optimerede kvalitet er medarbejderne, der hver dag opkvalificeres og motiveres. „Vi opfatter kvalitet som en forpligtelse, der vedrører hver eneste medarbejder i det daglige arbejde. Vi har globalt, på alle fabrikker og i alle afdelinger et mål om nul fejl“, udtaler Walter Suß. Schaefflers kvalitetsmanagement støttes op af det interne „Fit For Quality“ program, hvor afdelinger og medarbejdere, der har arbejdet fejlfrit i mere end fire år, modtager en belønning. Alle Schaefflers fabrikker verden over er certificeret efter alle relevante ISO standarder og auditeres regelmæssigt.