Vindmølleproducenten Vestas hædrer Schaeffler med prisen ”Best Support to Profitable Growth”. Schaeffler og Vestas vil fortsætte og udbygge deres fremtidige samarbejde. Schaeffler modtager fornem leverandørpris fra Vestas ”Best Support to Profitable Growth”

03-08-2016 | Århus

Vindmølleproducenten Vestas har tildelt lejeproducenten Schaeffler en pris for deres særligt positive bidrag som leverandør – en pris som er opkaldt efter Vestas egen strategi ”Best Support to Profitable Growth”. Vestas uddeler deres årlige leverandørpriser inden for tre kategorier. I kategorien ”Best Support to Profitable Growth” hædres den leverandør, som har bidraget mest positivt til profitabel vækst hos Vestas.

Schaeffler modtog prisen på konferencen “Vestas Supplier Conference 2016”, som fandt sted i midten af juni. Dr. Stefan Spindler, Schaeffler Executive Board member ansvarlig for Industrial business, glæder sig over prisen: “Denne pris hædrer indsatsen fra mange Schaeffler medarbejdere – lige fra produktudvikling, hele supply chain, key account management, til medarbejdere i de forskellige lande, hvor vi yder personlig support samt udvikler og producerer produkter til Vestas. Vi ser frem til at videreudvikle dette stærke samarbejde i fremtiden”.

Schaeffler leverer primært specialudviklede sfæriske rullelejer til Vestas, som anvendes i hovedakslen i 2MW og 3MW vindmøller. Schaeffler har produceret lejer til vindmøller i mere end 30 år og er en af verdens førende lejeproducenter og en stærk teknologipartner for vindindustrien.