Danfoss hæder til Schaeffler

26-02-2016 | Aarhus

Danfoss A/S, der er en af verdens førende producenter af hydrauliske enheder, drivkraft samt produkter til køle- og opvarmning, har hædret Schaeffler med prisen ”Quality Supplier Award 2015”. I 2015 leverede Schaeffler 3,3 millioner dele til mere end 20 fabrikker på Danfoss lokaliteter verden over – og kun to dele blev afvist i kvalitetskontrollen.

Med udmærkelsen anerkender Danfoss den høje kvalitetsstandard, der er kendetegnende for både Schaeffler og Danfoss, og som er vigtig for at være konkurrencedygtig på et globalt marked. Udmærkelsen gives også som en anerkendelse af et langvarigt samarbejde. Kim Fausing, Executive Vice President og Chief Operating Officer hos Danfoss, forklarer: „Vi samarbejder med vores leverandører med det fælles mål at forsyne vores kunder med pålidelige og innovative produkter. Schaeffler opfylder dette krav, ikke kun i kraft af en fremragende produktkvalitet, men også med produkter, der er specielt udviklet til vores innovationer. Vi har arbejdet sammen med Schaeffler i mere end 20 år og ser frem til at fortsætte det gode partnerskab i årene, der kommer.

Schaeffler leverer ca. 170 forskellige produkter til Danfoss, hvoraf de fleste monteres i hydrauliske enheder i mobile maskiner. Leverancerne omfatter både standardprodukter i X-life kvalitet og specialdesignede produkter til hydrauliske enheder, eksempelvis svinglejer. Mere end ti forskellige INA og FAG produkter anvendes til den meget berømte H1 kolbepumpe og –motorserie, der spiller en vigtig rolle i optimeringen af enhedernes energieffektivitet.

„Jeg er meget glad for og stolt over denne anerkendelse af vores arbejde. ‘Nul fejl i alle processer og produkter‘ er et af Schaefflers mål for virksomheden og samtidig et resultat af vores kvalitetspolitik, som vi nu har bevist hos Danfoss. Jeg vil gerne sende en tak til alle medarbejdere hos Schaeffler, der samarbejder på tværs af tre kontinenter, lige fra forespørgslen er modtaget, til varerne er leveret. Vi ser prisen som en anerkendelse af de opnåede resultater og en forpligtelse for fremtiden“, udtaler Dr. Udo Markowski, Vice President Global Key Account Management Industrial, der modtag prisen på Danfoss’ ”Global Supplier Day” i Warszawa, Polen.

Schaeffler er en af verdens førende teknologivirksomheder og producent af lejer og lineærteknik med ca. 84.000 ansatte og en årlig omsætning på 90 mia. kroner (2014). I Danmark er Schaeffler koncernen repræsenteret gennem Schaeffler Danmark ApS, med hovedsæde i Aarhus og salg af varemærkerne INA og FAG til mere end 60 forskellige brancher inden for industrien.

Terms of use for Schaeffler press pictures

Schaeffler press pictures may only be used for editorial purposes. Unless otherwise stated, all copyrights and rights of use and exploitation are owned by Schaeffler Technologies AG & Co. KG, Herzogenaurach (Germany) or by one of its affiliated companies. The reproduction and publication of Schaeffler press pictures is only permitted if the source is stated as follows: "Image: Schaeffler". The pictures may be used free of charge in such cases. The use of pictures for advertising or other commercial purposes, in particular their disclosure to third parties for commercial purposes, is hereby prohibited. Pictures may only be edited with the approval of Schaeffler.

We kindly request that a specimen copy be sent to us when Schaeffler press pictures are published in printed media (or a digital copy in the case of publication in electronic media). When using Schaeffler press pictures in films, please notify us and state the title of the film.

Use and utilization of Schaeffler press pictures is subject to the substantive laws of Germany without its conflict of law provisions. The place of competent jurisdiction shall be Nuremberg, Germany.

Postal address:
Schaeffler Technologies AG & Co. KG