Lær at montere lejer med Schaefflers webbaserede Mounting Toolbox

06-08-2012 | Århus

Selv små fejl under montage af lejer kan blive en bekostelig affære. Teknologi- og lejeproducenten Schaeffler demonstrerer derfor i sin nye online Mounting Toolbox, hvordan en professionel lejemontage skal forløbe. Mounting Toolbox er et webbaseret univers, hvor brugeren kan lære, hvilke værktøjer og hjælpemidler, der er nødvendige til montage. Derudover kan man se korte videoklip af, hvordan man bruger værktøjerne korrekt. Baggrunden på websitet ligner et virtuelt værksted, og man har mulighed for at navigere interaktivt rundt på sitet – herunder at åbne diverse skuffer med værktøj. Det eneste, det kræver for at kigge Schaefflers eksperter over skulderen, er en internetadgang.

I Mounting Toolbox finder man således en række praktiske og nyttige informationer om montage og demontage af lejer, og fordelene ved en korrekt montage bliver tydeliggjort – eksempelvis længere lejelevetid, færre ikke-planlagte maskinstop og et mere stabilt produktionsanlæg.

Schaeffler Group er en af verdens førende producenter af lejer og lineærteknik med over 70.000 ansatte og en årlig omsætning på 71 mia. kroner (2010). I Danmark er Schaeffler Group repræsenteret gennem Schaeffler Danmark ApS, med hovedsæde i Aarhus og salg af varemærkerne INA og FAG til mere end 60 forskellige brancher inden for industrien.